1. U.S. Soybean Market – Overview
2. Executive Summary
3. Market Landscape
3.1. Market Share Analysis
3.2. Comparative Analysis
3.3. Product Benchmarking
3.4. End User Profiling
3.5. Top 5 Financials Analysis
4. U.S. Soybean Market – Forces
4.1. Drivers
4.2. Restraints
4.3. Opportunities
4.4. Challenges
4.5. Porter's Five Forces Analysis
4.5.1. Bargaining Power of Suppliers
4.5.2. Bargaining Power of Buyers
4.5.3. Threat of New Entrants
4.5.4. Threat of Substitutes
4.5.5. Degree of Competition
5. U.S. Soybean Market – Strategic Analysis
5.1. Value Chain Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Opportunities Analysis
5.4. Product/Market Life cycle Analysis
5.5. Suppliers & Distributors
6. U.S. Soybean Market – Import & Export Analysis
6.1. Import Analysis
6.2. Export Analysis
7. U.S. Soybean Market, By Variety Type
7.1. Soybean Food Products
7.1.1. Fermented
7.1.1.1. Soya Sauce
7.1.1.2. Natto
7.1.1.3. Tempeh
7.1.1.4. Miso
7.1.1.5. Soy Cheese
7.1.1.6. Soy Yogurt
7.1.1.7. Soynut Butter
7.1.1.8. Tuba
7.1.1.9. Soy Mayonnaise
7.1.1.10. Others
7.1.2. Non Fermented
7.1.2.1. Soy Flour
7.1.2.2. Soy Fibre
7.1.2.3. Soy Grits
7.1.2.4. Soy Milk
7.1.2.5. Soynuts
7.2. Soy Meal
7.2.1. Soy Protein Concentrate
7.2.2. Soy Protein Isolates
7.2.3. Textured Soy Protein
7.2.4. Others
7.3. Soybean Oils
7.3.1. Lecithin
7.3.2. Refined Oil
7.3.3. Others
8. U.S. Soybean Market, By Application
8.1. Introduction
8.2. Food and Beverages
8.3. Animal Feed
8.3.1. Poultry Feed
8.3.2. Swine Feed
8.3.3. Ruminants
8.3.4. Aquafeed
8.4. Pharmaceutical
8.5. Others
9. U.S. Soybean Market, By States
9.1. Northeast
9.2. Southeast
9.3. Southwest
9.4. Midwest
9.5. West
10. U.S. Soybean Market, Market Entropy
10.1. Expansion
10.2. Technological Developments
10.3. Merger & Acquisitions, and Joint Ventures
10.4. Supply- Contract
Report Description
Overview
미국 대두 시장은 식품, 사료, 의약 등 광범위한 용도와 세분화된 제품 유형을 중심으로 구성되어 있으며, 공급망, 가격, 수출입 분석이 포함되어 있습니다. 동인은 건강식품 트렌드와 글로벌 수요 증가이며, 도전 요소는 기후 변화 및 무역정책입니다. 경쟁 강도는 높은 편이며, 다국적 기업들이 시장을 주도합니다.
Segment
제품 유형별(발효/비발효 식품, 대두유, 단백질 등), 응용 분야별(식품, 동물사료, 의약품), 지역별(미국 내 5개 지역), 수출입 및 공급망 분석, 가치사슬 및 제품 생애주기 분석이 포함됩니다. 각 제품군 내의 하위 항목도 매우 상세히 분류되어 있습니다.
Key Takeaways
건강식 중심 소비 트렌드와 수출 수요가 대두 시장을 견인하고 있으며, 주요 기업들은 단백질 추출 기술과 비GMO 제품 확대에 주력하고 있습니다. 미국-중국 간 무역 관계 및 기상 변화는 리스크로 작용하고 있으며, 지속 가능한 농법과 지역 다각화가 기회를 제공합니다.