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페인트 첨가제 시장(Paint Additives Market) 2024-2030

Report Description

Overview
페인트 첨가제 시장 보고서는 페인트의 성능과 기능을 향상시키기 위해 사용되는 다양한 첨가제의 수요와 관련된 주요 동향을 제공합니다. 주로 습윤 및 분산제, 기포 제거제, 레올로지 조정제 등이 포함되며, 이 보고서는 다양한 산업에서의 페인트 첨가제 사용 사례와 성장 요인을 분석합니다. 또한, 건설 및 자동차 산업에서의 수요 증가로 인해 첨가제 시장의 확대 가능성이 강조됩니다.
Segment
주요 세분화는 포뮬레이션(수성, 용제 기반 등), 첨가제 유형(습윤 및 분산제, 기포 제거제 등), 최종 사용자 산업(건설, 자동차 등) 및 지역(북미, 유럽, 아시아 태평양 등)으로 구성됩니다. 각 세분화는 시장의 주요 성장 요인 및 제약 요인에 대한 분석을 포함하며, 주요 기업의 시장 점유율 및 제품 비교 분석을 통해 경쟁 구도와 성장 가능성을 파악할 수 있습니다.
Key Takeaways
페인트 첨가제 시장은 건설과 자동차 산업에서의 수요 증가에 따라 성장할 것으로 예상됩니다. 특히 레올로지 조정제와 기포 제거제의 수요가 높은데, 이는 페인트의 기능을 강화하여 품질을 개선하기 위함입니다. 주요 기업들은 차별화된 제품 개발을 통해 시장에서의 경쟁 우위를 확보할 수 있는 기회를 가지고 있습니다.

Table of Contents

1. Paint Additives Market- Market Overview 
 1.1 Definitions and Scope 
 2. Paint Additives Market – Executive Summary 
 2.1 Market Revenue, Market Size and Key Trends by Company 
 2.2 Key Trends by Formulation 
 2.3 Key Trends by Additives Type 
 2.4 Key Trends by End-Use 
 2.5 Key trends by Geography 
 3. Paint Additives Market – Landscape 
 3.1 Comparative analysis 
 3.1 1 Market Share Analysis- Top Companies 
 3.1.2 Product Benchmarking- Top Companies 
 3.1.3 Top 5 Financials Analysis 
 3.1.4 Patent Analysis- Top Companies 
 3.1.5 Pricing Analysis 
 4. Paint Additives Market – Market Forces 
 4.1 Market Drivers 
 4.2 Market Constraints 
 4.3 Market Opportunities 
 4.4 Porters five force model 
 4.4.1 Bargaining power of suppliers 
 4.4.2 Bargaining powers of customers 
 4.4.3 Threat of new entrants 
 4.4.4 Rivalry among existing players 
 4.4.5 Threat of substitutes 
 5. Paint Additives Market – Strategic Analysis 
 5.1 Value Chain Analysis 
 5.2 Opportunity Analysis 
 5.3 Product Life Cycle 
 5.4 Supplier and Distributor 
 6. Paint Additives Market – By Formulation (market Size -$Billion) 
 6.1 Water Based 
 6.2 Solvent Based 
 6.3 Powder Based 
 6.4 Others 
 7. Paint Additives Market – By Additives Types (Market Size -$Billion) 
 7.1 Wetting and Dispersing Additives 
 7.2 Defoamers 
 7.3 Rheology Modifiers 
 7.3.1 For Water-Borne Paints 
 7.3.1.1 Cellulose 
 7.3.1.1.1 Methylcellulose 
 7.3.1.1.2 Hydroxy ethyl cellulose (HEC) 
 7.3.1.1.3 Carboxy methyl cellulose (CMC) 
 7.3.1.1.4 Hydroxy propyl cellulose (HPC) 
 7.3.1.1.5 Hydrophobically modified cellulose (HEC) 
 7.3.1.2 Acrylates 
 7.3.1.3 Associative Thickeners 
 7.3.1.4 Clays 
 7.3.1.5 Others 
 7.3.2 For Solvent borne Paints 
 7.3.2.1 Organoclays 
 7.3.2.2 Hydrogenated Castor Oil (HCO) 
 7.3.2.3 Polyamides 
 7.3.2.4 Fumed Silicates 
 7.3.2.5 Others 
 7.4 Biocides 
 7.5 Surfactants 
 7.6 Others 
 8. Paint Additives Market – By End-Use (Market Size -$Billion) 
 8.1 Transportation 
 8.1.1 Automotive 
 8.1.1.1 Passenger Vehicles 
 8.1.1.2 Commercial Vehicles 
 8.1.2 Aerospace 
 8.1.3 Marine 
 8.1.4 Locomotive 
 8.2 Industrial 
 8.3 Building and Construction 
 8.3.1 Residential Construction 
 8.3.1.1 Independent Homes 
 8.3.1.2 Row Houses 
 8.3.1.3 Large Apartment Buildings 
 8.3.2 Commercial Construction 
 8.3.2.1 Hospitals 
 8.3.2.2 Schools 
 8.3.2.3 Hotels 
 8.3.2.4 Retail 
 8.3.2.5 Banks 
 8.3.2.6 Airports 
 8.3.2.7 Others 
 8.3.3 Infrastructure 
 8.4 Others 
 9. Paint Additives Market – By Geography (Market Size -$Billion) 
 9.1 North America 
 9.1.1 U.S 
 9.1.2 Canada 
 9.1.3 Mexico 
 9.2 South America 
 9.2.1 Brazil 
 9.2.2 Argentina 
 9.2.3 Colombia 
 9.2.4 Chile 
 9.2.5 Rest of South America 
 9.3 Europe 
 9.3.1UK 
 9.3.2 Germany 
 9.3.3 France 
 9.3.4 Italy 
 9.3.5 Netherlands 
 9.3.6 Spain 
 9.3.7 Russia 
 9.3.8 Belgium 
 9.3.9 Rest of Europe 
 9.4. Asia-Pacific 
 9.4.1 China 
 9.4.2 Japan 
 9.4.3 India 
 9.4.4 South Korea 
 9.4.5 Australia and New Zealand 
 9.4.6 Rest of APAC 
 9.5 Rest of the World 
 9.5.1 Middle East 
 9.5.1.1 Saudi Arabia 
 9.5.1.2 U.A.E 
 9.5.1.3 Israel 
 9.5.1.4 Rest of the Middle East 
 9.5.2 Africa 
 9.5.2.1 South Africa 
 9.5.2.2 Nigeria 
 9.5.2.3 Rest of Africa 
 10. Paint Additives Market – Entropy 
 10.1 New Product Launches 
 10.2 M&As, Collaborations, JVs and Partnerships 
 11. Paint Additives Market Company Analysis 
 11.1 Market Share, Company Revenue, Products, M&A, Developments 
 11.2 Company 1 
 11.3 Company 2 
 11.4 Company 3 
 11.5 Company 4 
 11.6 Company 5 
 11.7 Company 6 
 11.8 Company 7 
 11.9 Company 8 
 11.10 Company 9 
 11.11 Company 10 and more 
 “*Financials would be provided on a best-efforts basis for private companies”

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