1. Personalized Learning Market Overview
2. Executive Summary
3. Personalized Learning Market Landscape
3.1. Market Share Analysis
3.2. Comparative Analysis
3.2.1. Product Benchmarking
3.2.2. End User profiling
3.2.3. Patent Analysis
3.2.4. Top 5 Financials Analysis
4. Personalized Learning Market Forces
4.1. Market Drivers
4.2. Market Constraints
4.3. Market Challenges
4.4. Attractiveness of the Industry
4.4.1. Power of Suppliers
4.4.2. Power of Customers
4.4.3. Threat of New entrants
4.4.4. Threat of Substitution
4.4.5. Degree of Competition
5. Personalized Learning Market ??Strategic Analysis
5.1. Value Chain Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Opportunities Analysis
5.4. Product/Market Life Cycle Analysis
5.5. Suppliers and Distributors
6. Personalized Learning Market ??By Integration
6.1. Cloud
6.2. On-Premise
7. Personalized Learning Market ??By Application
7.1. Feedback
7.2. Live screen monitoring
7.3. Interactive Content
7.3.1. Gamification
7.3.2. Speech Synthesis
7.3.3. Audio & Video
7.3.4. Others
7.4. Others
8. Personalized Learning Market ??By Technology
8.1. Artificial Intelligence
8.2. Deep Learning
8.3. Machine Learning
8.4. Virtual Reality
8.5. Natural Language Processing (NLP)
8.6. Others
9. Personalized Learning Market ??By End User
9.1. Education-Technology Companies
9.2. Education Institutes
9.3. Corporate Training
9.4. Online Courses
9.5. Others
10. Personalized Learning Market – By Geography
10.1. North America
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Mexico
10.2. South America
10.2.1. Brazil
10.2.2. Argentina
10.2.3. Chile
10.2.4. Others
10.3. Europe
10.3.1. Benelux
10.3.2. U.K.
10.3.3. Germany
10.3.4. Nordic Region
10.3.5. Italy
10.3.6. Spain
10.3.7. France
10.3.8. Russia
10.3.9. Eastern Europe
10.3.10. Switzerland
10.3.11. Others
10.4. APAC
10.4.1. Singapore
10.4.2. ANZ
10.4.3. Japan
10.4.4. China
10.4.5. Hong Kong
10.4.6. India
10.4.7. South Korea
10.4.8. Taiwan
10.4.9. South East Asia
10.4.10. Others
10.5. Middle East
10.5.1. U.A.E.
10.5.2. Israel
10.5.3. Saudi Arabia
10.5.4. Others
10.6. Africa
10.6.1. South Africa
10.6.2. Egypt
10.6.3. Nigeria
10.6.4. Others
11. Market Entropy
11.1. New Product Launches
11.2. M&As, Collaborations, JVs, Partnership
12. Company Profiles
12.1. D2L CORPORATION (Canada)
12.2. DREAMBOX LEARNING (U.S.)
12.3. KNEWTON, Inc. (U.S.)
12.4. WOLTERS KLUWER (The Netherlands)
12.5. SMART SPARROW PTY LTD (Australia)
*More than 10 Companies are profiled in this Research Report*
"*Financials would be provided on a best efforts basis for private companies"
13. Appendix
13.1. Abbreviations
13.2. Sources
13.3. Research Methodology
13.4. Bibliography
13.5. Compilation of Expert Insights
13.6. Disclaimer
Report Description
Overview
Personalized Learning 시장은 AI, 머신러닝, 딥러닝 기반 기술을 활용하여 학습자의 요구에 맞춘 맞춤형 교육 시스템을 제공합니다. 기술 통합, 애플리케이션 유형, 최종 사용자, 지역 분석 등으로 구성되며, 공급자와 고객의 협상력, 대체 제품의 위협 등을 중심으로 포터 모델 분석이 적용됩니다. 산업 매력도와 가치 사슬 분석도 포함되어 있습니다.
Segment
통합 형태는 클라우드와 온프레미스로 나뉘며, 애플리케이션은 피드백, 화면 모니터링, 게임화, 음성합성 등으로 구성됩니다. 기술은 AI, VR, NLP 등으로 세분화되며, 최종 사용자는 교육기관, 기업교육, 온라인 과정 등입니다. 주요 기업은 제품 벤치마킹과 재무 데이터를 바탕으로 비교되며, 시장은 북미, 유럽, 아시아 등 글로벌 지역으로 세분화됩니다.
Key Takeaways
AI 기술 발전과 교육 개인화에 대한 수요 증가가 시장 확대를 주도합니다. 주요 기업들은 사용자 데이터 분석 기반 콘텐츠 추천에 집중하고 있으며, VR 및 음성기반 콘텐츠 도입도 가속화되고 있습니다. 다만, 프라이버시 문제와 기술적 접근성은 주요 제약 요인입니다. 기술 기반 교육 수용도 확산과 맞춤형 커리큘럼의 효율성 증대가 기회를 창출하고 있습니다.