1. Executive Summary
2. Global Mobile Payments Market Overview
2.1. Introduction
2.2. Market Segmentation
2.3. Industry Lifecycle
2.4. Key Industry Players
3. Global Mobile Payment Market Dynamics
3.1. Growth Drivers
3.2. Market Concerns
3.3. Market Opportunities
3.4. Industry Pain Points
4. Mobile Payments Market – Strategic Analysis
4.1. Value Chain Analysis
4.2. Pricing Analysis
4.3. Opportunities Analysis
4.4. Product/Market Life Cycle Analysis
4.5. Suppliers and Distributors
5. Mobile Payment Market by Transaction Types
5.1. Near Field Communication (NFC)
5.2. Direct
5.3. WAP
5.4. SMS
5.5. USSD
6. Mobile Payments Market by Applications
6.1. Travel and Ticketing
6.2. Banking
6.3. Merchandise
6.4. Food and Beverages
6.5. Airtime
6.6. Others
7. Mobile Payment Market – Geographic Analysis
7.1. Introduction
7.2. Americas
7.2.1. North America
7.2.2. Brazil
7.2.3. Argentina
7.2.4. Mexico
7.3. Europe
7.3.1. UK
7.3.2. France
7.3.3. Germany
7.4. APAC
7.4.1. China
7.4.2. South Korea
7.4.3. Japan
7.4.4. Australia
7.5. ROW
8. Mobile Payment Market Entropy
8.1. New Product Launches
8.2. M&As, Collaborations, JVs and Partnerships
9. Investment Opportunities – Analysis by Target companies/customers, Capital Investments, ROI, Payback Period and Source of Funds.
10. Company Profiles (Overview, Financials, SWOT Analysis, Developments, Product Portfolio)
10.1.ISIS
10.2.Google
10.3.PayOne
10.4.Square
10.5.Redeban
10.6.G&D
10.7.Mastercard
10.8.Visa
10.9.Otto
10.10. MTS
10.11. VimpelCom
10.12. Paypal
10.13. PayU
10.14. Aepona
10.15. Gemalto
10.16. Obopay
10.17. Utiba
10.18. C-Sam
10.19. Comviva
10.20. Xius
*More than 10 Companies are profiled in this Research Report*
“*Financials would be provided on a best efforts basis for private companies”
11. Appendix
11.1. Abbreviations
11.2. Sources
11.3. Research Methodology
11.4. Bibliography
11.5. Compilation of Expert Insights
11.6. Disclaimer
Report Description
Overview
모바일 결제 시장은 스마트폰 및 모바일 장치를 통해 금융 거래와 지불 서비스를 처리하는 기술 중심의 산업입니다. 소비자 편의성을 극대화한 결제 방식이 주류로 자리 잡고 있으며, 비접촉 결제 기술과 지갑 애플리케이션이 이를 지원합니다. 특히, 신흥 시장에서 인터넷 접근성이 향상되고 스마트폰 사용이 증가하면서 모바일 결제 채택률이 빠르게 상승하고 있습니다.
Segment
모바일 결제 시장은 거래 유형에 따라 NFC, SMS, WAP, USSD 등으로 나뉘며, 응용 분야로는 여행 및 티켓 예약, 상거래, 식음료, 금융 서비스 등이 있습니다. 지리적으로는 아메리카, 유럽, APAC 및 기타 지역으로 구분됩니다.
Key Takeaways
모바일 결제 시장은 전 세계적으로 스마트폰 보급률 증가와 함께 가속화되고 있습니다. 금융 기관과 기술 회사 간의 협력이 증가하면서 보다 안전하고 빠른 결제 솔루션이 등장하고 있습니다. 아시아 태평양 지역은 특히 모바일 결제 도입에서 가장 큰 성장을 보이고 있습니다.