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육류 대체품 시장(Meat Substitutes Market) 2023-2028

Report Description

Overview
고기 대체제 시장은 지속 가능한 식품 공급과 환경적 요구에 힘입어 성장하고 있으며, 대체 단백질 제품을 통해 건강 및 환경적인 혜택을 제공하려는 소비자들의 관심이 높아지고 있습니다. 템페, 두부, 콰른 등의 다양한 유형과 콩, 밀, 마이코단백질 등의 원료가 사용됩니다.
Segment
고기 대체제 시장의 세분화는 유형별로 템페, 두부, 세이탄, 콰른 등의 제품이 포함되며, 이들은 소비자들이 고기를 대체할 수 있는 다양한 대체 단백질을 제공합니다. 소스별로는 마이코단백질, 밀, 대두 등이 있으며, 이러한 원료는 각기 다른 영양 성분을 제공하여 소비자의 선호에 맞춘 선택지를 제공합니다. 또한 카테고리별로는 냉동 및 냉장 제품으로 나뉘며, 소비자 편의성과 유통 기한 연장을 위해 이와 같은 구분이 활용됩니다. 지역별로는 북미, 아시아 태평양(APAC), 유럽, 그리고 기타 지역에서 고기 대체제 수요가 높아지고 있습니다.
Key Takeaways
고기 대체제 시장은 특히 북미와 유럽에서 수요가 급증하고 있으며, 기업들은 혁신적인 식물 기반의 대체 단백질 제품을 통해 소비자에게 다양한 선택지를 제공하고 있습니다. 식물 기반 단백질 제품은 기존 고기에 비해 환경에 미치는 영향이 적으며, 이에 따라 점점 더 많은 소비자들이 고기 대체제를 선택하고 있습니다. 이러한 트렌드는 지속 가능성에 대한 관심 증가와 함께, 다양한 제품 개발을 통해 더욱 강화될 전망입니다.

Table of Contents

1. Global Meat Substitutes – Market Overview 
 2. Executive Summary 
 3. Market Landscape 
 3.1. Market Share Analysis 
 3.2. Comparative Analysis 
 3.2.1. Product Benchmarking 
 3.2.2. End user profiling 
 3.2.3. Patent Analysis 
 3.2.4. Top 5 Financials Analysis 
 4. Global Meat Substitutes – Market Forces 
 4.1. Market Drivers 
 4.2. Market Constraints 
 4.3. Market Challenges 
 4.4. Attractiveness of the Industry 
 4.4.1. Power of Suppliers 
 4.4.2. Power of Customers 
 4.4.3. Threat of New entrants 
 4.4.4. Threat of Substitution 
 4.4.5. Degree of Competition 
 5. Global Meat Substitutes – Market Strategic Analysis 
 5.1. Value Chain Analysis 
 5.2. Opportunities Analysis 
 5.3. Product/Market Life Cycle Analysis 
 6. Global Meat Substitutes – Market By Type 
 6.1. Tempeh 
 6.2. Textured Vegetable Protein 
 6.3. Tofu 
 6.4. Seitan 
 6.5. Quorn 
 6.6. Others 
 7. Global Meat Substitutes – Market By Source 
 7.1. Mycoprotein 
 7.2. Wheat 
 7.3. Soy 
 7.4. Others 
 8. Global Meat Substitutes Market– By Category 
 8.1. Refrigerated Meat Substitutes 
 8.2. Frozen meat Substitutes 
 9. Global Meat Substitutes Market – Geographic Analysis 
 9.1. North America 
 9.1.1.U.S. 
 9.1.2.Canada 
 9.1.3.Mexico 
 9.2. APAC 
 9.2.1.China 
 9.2.2. India 
 9.2.3.Japan 
 9.2.4.Australia and New Zealand 
 9.2.5.Rest of APAC 
 9.3. Europe 
 9.3.1.U.K. 
 9.3.2.France 
 9.3.3.Germany 
 9.3.4.Italy 
 9.3.5.Russia 
 9.3.6.Rest of Europe 
 9.4.RoW 
 9.4.1.Africa 
 9.4.2.Middle East 
 9.4.3.Latin AMerica 
 10. Market Entropy 
 10.1. New Product Launches 
 10.2. M&As, Collaborations, JVs and Partnerships 
 11. Company Profiles (Overview, Financials, SWOT Analysis – Top 5 Companies, Developments, Product Portfolio) 
 11.1. Company 1 
 11.2. Company 2 
 11.3. Company 3 
 11.4. Company 4 
 11.5. Company 5 
 11.6. Company 6 
 11.7. Company 7 
 11.8. Company 8 
 11.9. Company 9 
 11.10. Company 10 
 *More than 10 Companies are profiled in this Research Report* 
 “*Financials would be provided on a best efforts basis for private companies” 
 12. Appendix 
 12.1. Abbreviations 
 12.2. Sources 
 12.3. Research Methodology 
 12.4. Bibliography 
 12.5. Compilation of Expert Insights 
 12.6. Disclaimer

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