Analytics . Research . Consulting - IndustryARC

»
»
VFX에서의 AI 시장(AI in VFX Market) 2024-2030

Report Description

Overview
예측 기간(2023-2030년) 동안 25%의 연평균 성장률을 기록한 후 2030년까지 VFX 분야의 AI 시장 규모는 7억 1420만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.
Segment
구성 요소별: 소프트웨어, 서비스, 하드웨어
기술별: 인공 지능, 증강 현실
제품별: 시뮬레이션 FX, 애니메이션, 모델링, 매트 페인팅, 합성, 기타
애플리케이션별: 영화, 텔레비전, 게임, 광고, 기타
지역별: 북미, 남미, 유럽, 아시아 태평양.
Key Takeaways
북미는 2023년 42%로 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 북미에는 대부분의 할리우드와 엔터테인먼트 부문이 있습니다. 경쟁력을 유지하기 위해 이 지역의 대형 스튜디오, 제작사 및 콘텐츠 제작자는 최첨단 기술을 빠르게 도입하고 있습니다. 이러한 기업들은 VFX에 AI를 적용하여 고품질의 콘텐츠를 빠르게 제작할 수 있습니다.
지난 몇 년 동안 시각 효과 산업은 엄청난 발전을 거듭해 왔으며, 인공지능(AI)의 도입으로 판도가 바뀌었습니다. 인공지능(AI)은 일부 절차를 자동화하여 시각 효과의 전반적인 품질을 향상시키는 데 활용되어 왔습니다. 하지만 AI가 업계 전반으로 확산되면서 향후 VFX에 어떤 영향을 미칠지에 대한 우려가 제기되고 있습니다.
예를 들어, 2023년에 영국 정부는 수십억 파운드 규모의 영국 텔레비전 및 영화 산업이 미래에 대비할 수 있도록 인공지능과 같은 기술을 적용해 차세대 특수 효과를 제작하는 전국적인 연구 실험실 네트워크를 구축하는 데 약 1억 5천만 파운드(1억 8,833만 달러)를 투입했습니다. 이 프로그램은 영국의 창조 경제를 활성화하기 위한 대규모 이니셔티브의 일환으로, 스타워즈와 해리포터와 같은 첨단 기술 히트작을 만들어낸 영국의 명성을 이어가려는 시도입니다. 정부의 지원과 투자가 증가함에 따라 VFX 업계에서도 인공지능이 발전할 것으로 예상됩니다.

Table of Contents

1. AI in VFX Market – Market Overview
  1.1. Definitions and Scope

2. AI in VFX Market – Executive Summary

3. AI in VFX Market – Landscape
  3.1. Comparative Analysis
    3.1.1. Market Share Analysis – Top Companies
    3.1.2. Product Benchmarking – Top Companies
    3.1.3. Top 5 Financials Analysis
    3.1.4. Patent Analysis – Top Companies
    3.1.5. Pricing Analysis

4. AI in VFX Market – Startup Companies Scenario Premium
  4.1. Top Startup Company Analysis by
    4.1.1. Investment
    4.1.2. Revenue
    4.1.3. Market Shares
    4.1.4. Market Size and Application Analysis
    4.1.5. Venture Capital and Funding Scenario

5. AI in VFX Market – Industry Market Entry Scenario Premium
  5.1. Regulatory Framework Overview
  5.2. New Business and Ease of Doing Business Index
  5.3. Case Studies of Successful Ventures
  5.4. Customer Analysis – Top Companies

6. AI in VFX Market – Market Forces
  6.1. Market Drivers
  6.2. Market Constraints
  6.3. Market Opportunities
  6.4. Porter’s Five Forces Model
    6.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    6.4.2. Bargaining Power of Customers
    6.4.3. Threat of New Entrants
    6.4.4. Rivalry Among Existing Players
    6.4.5. Threat of Substitutes

7. AI in VFX Market – Strategic Analysis
  7.1. Value Chain Analysis
  7.2. Opportunities Analysis
  7.3. Market Life Cycle
  7.4. Suppliers and Distributors Analysis

8. AI in VFX Market – By Component (Market Size – $ Million)
  8.1. Software
  8.2. Services
  8.3. Hardware

9. AI in VFX Market – By Technology (Market Size – $ Million)
  9.1. Artificial Intelligence
  9.2. Augmented Reality

10. AI in VFX Market – By Product (Market Size – $ Million)
  10.1. Simulation FX
  10.2. Animation
  10.3. Modelling
  10.4. Matte Painting
  10.5. Compositing
  10.6. Others

11. AI in VFX Market – By Application (Market Size – $ Million)
  11.1. Movies
  11.2. Television
  11.3. Gaming
  11.4. Advertisements
  11.5. Others

12. AI in VFX Market – By Geography (Market Size – $ Million)
  12.1. North America
    12.1.1. U.S.
    12.1.2. Canada
    12.1.3. Mexico
  12.2. South America
    12.2.1. Brazil
    12.2.2. Argentina
    12.2.3. Rest of South America
  12.3. Europe
    12.3.1. U.K.
    12.3.2. Germany
    12.3.3. Italy
    12.3.4. France
    12.3.5. Spain
    12.3.6. Netherlands
    12.3.7. Belgium
    12.3.8. Denmark
    12.3.9. Rest of Europe
  12.4. Asia-Pacific
    12.4.1. China
    12.4.2. India
    12.4.3. Japan
    12.4.4. South Korea
    12.4.5. Australia
    12.4.6. Taiwan
    12.4.7. Rest of Asia Pacific

13. AI in VFX Market – Entropy
  13.1. New Product Launches
  13.2. M&A’s, Collaborations, JVs and Partnerships

14. AI in VFX Market Share Analysis
  14.1. Market Share by Country – Top Companies
  14.2. Market Share by Region – Top Companies
  14.3. Market Share by Type of Product / Product Category – Top Companies
  14.4. Market Share at Global Level – Top Companies
  14.5. Best Practices for Companies

15. AI in VFX Market – List of Key Companies by Country

16. AI in VFX Market Company Analysis
  16.1. Market Share, Company Revenue, Products, M&A, Developments
    16.2. Framestore
    16.3. Animal Logic
    16.4. Loom AI
    16.5. Rodeo FX
    16.6. Industrial Light & Magic
    16.7. Weta Digital
    16.8. Pixomondo
    16.9. Adobe
    16.10. Blackmagic Design
    16.11. DeepMotion
    “*Financials would be provided on a best-efforts basis for private companies”

원하시는 보고서의 품질과 내용을 직접 확인해 보세요.